Σάββατο, 24 Ιουνίου 2017

Οι Μεγάλοι Παλαιοί #26 Marvels από Kurt Busiek και Alex Ross






Η δεκαετία του '90 (και ειδικά στα μέσα της) ήταν στα αλήθεια μία "παράξενη" δεκαετία για τα mainstream comics και ειδικά για τη Marvel... Από τη μία δεν γράφονταν καλές ιστορίες, κι από την άλλη πολλές άστοχες κινήσεις και από τους big two (clone saga, Heroes reborn fiasco, η αντικατάσταση τόσο του Batman όσο και του Superman, η ισοπέδωση του Dr.Fate, o Hal Jordan γίνεται villain-το ίδιο και ο Tony Stark που επιστρέφει αργότερα ως teenager κ.τ.λ.). Προσθέστε σε όλα αυτά το κακό (τις περισσότερες φορές) art που ακολουθούσε συγκεκριμένες σχολές (Jim Lee, Rob Liefield....), ή που ακόμα χειρότερα προσπαθούσε να ενσωματώσει το στυλ των manga/anime που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή εκείνη την εποχή και καταλαβαίνουμε ότι οι επιλογές για να διαβάσει κανείς κάτι πραγματικά καλό ήταν περιορισμένες (μία Vertigo δεν μπορούσε να φέρει την άνοιξη, και όσο για την Image τότε αποτελούσε έναν κάκιστο κλώνο των big two...), και οι εταιρείες προσπαθούσαν με κολπάκια τύπου chromium covers & variants να κάνουν πωλήσεις…

Έτσι φανταστείτε την μεγάλη μας έκπληξη όταν η Marvel των χιλίων δυό προβλημάτων, (μέχρι και σε χρεοκοπία οδηγήθηκε) μπόρεσε να παρουσιάσει αριστουργήματα όπως το Daredevil: Man Without Fear και ειδικά το Marvels που για εμένα προσωπικά όχι μόνο είναι ότι καλύτερο έβγαλε η εταιρεία εκείνη την δεκαετία αλλά και ένα από τα πιο κλασσικά της δημιουργήματα των τελευταίων 30 χρόνων...





Το Μarvels ήταν ένα limited series 4 τευχών που κυκλοφόρησε από τον Γενάρη μέχρι τον Απρίλιο του 1994. Γραμμένο από τον Kurt Busiek και ζωγραφισμένο από τον Alex Ross που πραγματικά δημιούργησε τη δική του σχολή (και όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου Οι Μεγάλοι Παλαιοί #18 Κingdom Come έδειξε τον τρόπο πώς πρέπει να σχεδιάζονται τα κόμικ από τη δεκαετία του '90 και ύστερα). Είχε προηγηθεί και ένα τεύχος #0 που έδειχνε τι θα ακολουθούσε στη συνέχεια, με το origin του πρώτου χαρακτήρα και ήρωα της Marvel (σαν Timely τότε) Human Torch ο οποίος ήταν και στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του Marvel comics τον Οκτώβριο του 1939.

Στη σειρά αυτή ουσιαστικά έχουμε την ιστορία ολόκληρου του Marvel universe από το 1939 που ο εφευρέτης Phineas Horton παρουσιάζει στο κοινό την δημιουργία του το ανδροειδές Human Torch μέχρι και το 1974 και τον θάνατο της Gwen Stacey, όλα μέσα από τα μάτια ενός φωτογράφου εφημερίδας του Phil Sheldon.

Μαζί με τον νεαρό τότε συντάκτη και συνάδελφο στην εφημερίδα Daily Bugle ,J.Jonah Jameson παρακολουθούν την εμφάνιση των πρώτων "Marvels" από τον Human Torch και τον Sub Mariner μέχρι την έναρξη του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και τον ερχομό του Captain America που εμψυχώνει τον κόσμο και βοηθά τους συμμάχους εναντίων των δυνάμεων του άξονα.. Και πάντα στην πρώτη γραμμή ο Phil να αποτυπώνει κάθε στιγμή αυτού του universe (σαν φωτορεπόρτερ και πολεμικός ανταποκριτής) που μόλις γεννιέται (ακόμα και με κίνδυνο της ζωής του τις περισσότερες φορές…)





Μετά από μία περίοδο που μοιάζει να αποτελεί λήθαργο στη γέννηση νέων ηρώων, νέων Marvels στην οποία ο φωτογράφος μας έχει παντρευτεί και έχει δημιουργήσει οικογένεια, ακολουθεί ένα ακόμα ωστικό κύμα εμφάνισης νέων(αλλά και ξεχασμένων παλαιότερων) "θαυμάτων" στη δεκαετία του '60 όπως είχε γίνει 20 χρόνια πριν. Με τις εμφανίσεις των Fantastic Four, Avengers, Spider-Man, Hulk, Thor αλλά και με το φόβο που επικρατεί με την εμφάνιση των μεταλλαγμένων και το ανελέητο κυνηγητό τους (ο φωτογράφος παίρνει μάλιστα υπό την προστασία του ένα μικρό μεταλλαγμένο κοριτσάκι και το μεγαλώνει σαν δικό του)…





Και πάλι ο Phil τα ζει όλα από πρώτο πλάνο από το γάμο των Reed &Sue Richards μέχρι τη Judgemt Day με την εμφάνιση του Galactus και την απειλή να αφανιστεί όλη η ανθρωπότητα στο πλανήτη... Ο Phil θέλει να περάσει αυτές τις τελευταίες ώρες με τα πρόσωπα που είναι πιο σημαντικά για αυτόν, την οικογένεια του μέχρι που η ελπίδα ξαναγυρνά στα πρόσωπα των ανθρώπων όπως είχε γίνει και με την εμφάνιση στον πόλεμο του Captain America, όταν οι Fantastic Four απωθούν την απειλή του Galactus με τη βοήθεια του Silver Surfer... O Sheldon αποφασίζει να περνάει περισσότερες ώρες με την οικογενειά του, ετοιμάζοντας το βιβλίο του Marvels (περιγράφοντας τις εντυπώσεις του από τα χρόνια που ακολουθεί τους ήρωες και όταν κυκλοφορεί γίνεται ανάρπαστο) αλλά σαν καταραμένος ξαναγυρίζει στους ήρωες όταν μία εφημερίδα γράφει ότι η ιστορία με τον Galactus ήταν ψεύτικη, ο κόσμος αρχίζει να ξαναχάνει στην εμπιστοσύνη στους ήρωες καθώς και η αντι-μεταλλαγμένη υστερία φτάνει στο αποκορύφωμα της... Έρχεται σε σύγκρουση με τον παλιό φίλο του και συνάδελφο Jameson όταν εκείνος κατηγορεί τον Spider-Man για τον φόνο του Captain Stacey (πατέρα της Gwen), ενώ ο Phil που πάντα πίστευε στην αθωότητα του με τη βοήθεια της Gwen Stacey αποδεικνύουν πώς ο αληθινός ένοχος ήταν ο Doctor Octopus στη μάχη του με τον Spider-Man...

Κάνει όμως και μία σοκαριστική αποκάλυψη... Τόσο ο αρνητισμός του Jameson όσο και η υποψία του κόσμου απέναντι στους ήρωες οφείλεται σε έναν συνδυασμό "ζήλειας" και "ανασφάλειας" του κόσμου απέναντι στη δύναμη και τα ιδανικά που υπηρετούν οι Marvels... O ίδιος όμως σοκαρισμένος με τον θάνατο της φίλης του Gwen Stacey στα χέρια του Green Goblin αποφασίζει να σταματήσει το ταξίδι του στον κόσμο των Marvels και δίνει συμβολικά στη μεγάλη του κόρη την κάμερα να συνεχίζει εκείνη... Μία εποχή φτάνει στο τέλος της, όχι όμως και στο τέλος των Marvels...

H σειρά γνώρισε τρομαχτική επιτυχία και εκτόξευσε τη φήμη και την καριέρα τόσο του Κurt Busiek όσο και του Alex Ross που από τότε θεωρείται από τους πιο hot artists και εικονογράφους στη βιομηχανία των κόμικς. Πραγματικά η εικονογράφηση είναι τέτοια που κυριολεκτικά βλέπεις τους ήρωες και τα γεγονότα να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου... Ο Busiek ωστόσο πέτυχε με αυτό το κόμικ και κάτι άλλο. Μέχρι τότε τα κόμικς πήγαιναν πάντα μπροστά με fast forward διαδικασίες, αδιαφορώντας τις περισσότερες φορές (ή αγνοώντας) για την ιστορία των χαρακτήρων όταν το έργο του Busiek με σαφή νοσταλγικό χαρακτήρα υπενθύμισε στην εταιρεία την ιστορία και καταγωγή της...

Το κόμικ κέρδισε πολλά βραβεία Eisner (καλύτερη σειρά, καλύτερος artist για τον Ross, καλύτερος cover artist πάλι για τον Ross, καλύτερο τεύχος το #2 της σειράς) ενώ μερικά χρόνια αργότερα το 2008 κυκλοφόρησε και ένα sequel 6 τευχών της σειράς το Marvels: Eye of the Camera xωρίς τον Ross σαν artist (με εικονογράφηση του Jay Anacleto) αλλά με συγγραφέα πάλι τον Busiek με τη βοήθεια του Roger Stern.

Η σειρά έχει εκδοθεί πολλές φορές σε trade και hardcover editions (10th anniversary) ενώ στα ελληνικά κυκλοφόρησε σε τεύχη από τη Modern Times και σε trade από τη Modern Times ως Marvels: Η Εποχή των Θαυμάτων. Κλασσικό και εικονογραφημένο, απλά δεν γίνεται να λείπει από τη βιβλιοθήκη κανενός Marvelmaniac και όχι μόνο...

Σπύρος Ανδριανός




Ο Σπύρος Ανδριανός γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα όπου ζει μέχρι και σήμερα. Αγαπά πολύ τα comics, είναι μανιώδης συλλέκτης τους, ενώ πολύ συχνά δημιουργεί κιόλας. Όταν δεν ασχολείται με τα comics διαβάζει κάποιο βιβλίο του αγαπημένου του συγγραφέα, Yukio Mishima, ή βλέπει ταινίες του Woody Allen τρώγοντας πίτσα.




Όλα τα τελευταία νέα στον χώρο των comics, σε Ελλάδα και εξωτερικό, κατευθείαν στην οθόνη σου με ένα κλικ! Εγγράψου τώρα στο Newsletter μας, για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου